0 3 min 3 miesiące

Która firma nie chce zdobywać nowych klientów i nowych rynków? Który właściciel przedsiębiorstwa nie marzy o nowych kontraktach i rozwoju? Aby to osiągnąć, nie można stać w miejscu, za to trzeba poszerzać kompetencje.

 

Nie ma co liczyć na to, że firma będzie się rozwijać spontanicznie – to byłoby zbyt proste. Nie ważne, czy to firma usługowa, czy produkcyjna, o jej sukcesie decyduje wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest podnoszenie kwalifikacji. 

 

Każdy lekarz, który chce stawać się coraz lepszym fachowcem, dokształca się, bierze udział w sympozjach i kursach. Każdy menadżer, który chce jeszcze lepiej zarządzać, szuka okazji, aby zdobyć wiedzę np. na szkoleniach. Każdy pracownik, który chce być konkurencyjny na rynku pracy, dba o swój osobisty rozwój.

W co inwestować

Decyzja o tym, żeby wydać X złotych na szkolenie czy kurs nie jest łatwa, ponieważ to nienamacalna inwestycja. Gdy za 10 tysięcy złotych firma kupuje nowe komputery, to przynajmniej widać, że stoją na biurkach. Jeśli 20 tysięcy złotych przeznaczone jest na jakąś maszynę, to dzięki niej można produkować coś nowego. 

 

Ale szkolenia, kursy?

 

Wielu firmom kojarzą się one (niestety!) z wyrzucaniem pieniędzy w błoto. “A bo lepiej kupić nowe materiały”, “A bo bardziej się opłaca wymienić samochód, na taki który mniej pali”. Nic bardziej mylnego.

Szkolenia i kursy szansą na rozwój

Doskonałym przykładem tego, jak odpowiednio wyszkolona kadra potrafi zmienić (rozwinąć) firmę, są szkolenia językowe. Trudno sobie bowiem wyobrazić zdobywanie rynków zagranicznych bez odpowiednich kompetencji językowych.

 

Pewnie sobie myślisz “Przecież dałem w ogłoszeniu o pracę wymóg znajomości języka angielskiego”. Super, gratulacje, tylko czy naprawdę sądzisz, że książkowa wiedza wyniesiona przez lata ze szkół pozwoli twoim pracownikom swobodnie komunikować się z zagranicznymi kontrahentami? Prawda jest taka, że “szkolny język angielski” to zupełnie coś innego niż Business English. 

 

Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest dopasowanie szkolenia do potrzeb konkretnej firmy. Dedykowane szkolenia językowe dla firm są jeszcze bardziej efektywne, ponieważ zakres kursu, potrzeby szkoleniowe są skrojone na miarę konkretnych uczestników z konkretnej firmy. Przy takim rozwiązaniu absolutnie nie ma mowy o wyrzucaniu pieniędzy w błoto, a rozwój kompetencji pracowników to szansa na lepszą przyszłość całej firmy.