0 3 min 6 miesięcy

Wiele firm tworzy swoją wizytówkę w Google, jest to możliwość docierania do klientów którzy wyszukują frazy lokalne jak również wyszukują naszą firmę po jej nazwie.

Jest to narzędzie bezpłatne, dzięki któremu możemy zamieścić wiele informacji dotyczących firmy, będzie to adres, numer telefonu jak również opis. Dodatkowo w wizytówce możemy umieścić także godziny otwarcia.

Jakie czynniki rankingowe wpływają na pozycje w Google Maps?

Wizytówka w Google Maps to sposób na przyciągnięcie klientów

Klienci którzy poszukują usług lokalnych otrzymują w wynikach mapkę, zaznaczone są na niej firmy odpowiadające zapytaniu użytkownika. Użytkownik może zatem znaleźć firmy usługowe też handlowe które znajdują się w okolicy. Jest to bardzo wygodne narzędzie dla klientów jak również dla firm które chcą przedstawić swoją ofertę. Głównym czynnikiem który wpływa na obecność w wynikach mapek jest lokalizacja, przykładowo jeżeli użytkownik podaje nazwę usługi oraz miasto wówczas otrzyma wyniki w których znajdą się firmy z danego miasta czy też dzielnicy.

Każda z firm chce zająć jak najlepsze miejsce w wynikach Google Maps, warto stworzyć opis firmy który będzie zawierał słowa kluczowe, adekwatne do najczęstszych zapytań klientów. Dodatkowo możemy publikować wpisy rozszerzające opis podstawowy, możemy dodawać także produkty czy też usługi oraz zdjęcia. Czynnikiem rankingowym może być także opinia klientów którzy mogą wystawią ją każdej firmie która znajduje się w mapkach. Sposobem na polepszenie pozycji może być dodawanie strony do lokalnych katalogów stron, portali branżowych tworząc wizytówki NAP które będą zawierały adres oraz opis. Dodatkowo możemy pozyskiwać linki ze stron tematycznych, możemy także zoptymalizować stronę tak aby zawierała frazy lokalne.

Dla wielu firm pozycjonowanie google maps będzie szansą na pozyskiwanie nowych klientów, nawet firmy które rozpoczynają działalność, posiadające wizytówkę, stronę internetową mogą dzięki temu szybko zaistnieć na rynku. Odpowiednie przygotowanie wizytówki, pozyskiwanie dobrych opinii jest ważnym elementem marketingu w Google, dlatego należy zadbać o wysokiej jakości obsługę klienta aby najlepsze oceny.